Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяна на воден радиатор- 156/ TS

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Смяна на воден радиатор- 156/ TS

    Необходими инструменти:

    Глух 13, удължител, тресчотка.
    Глухи ключета, 7, 8, 10, тресчотка, гаечно 8
    Отвертки. Клещи.
    Лампа.

    Свалих радиатора отдолу, като използвах канал.

    Много по- лесно става, отколкото да се сваля бронята.

    Изключих минусовата клема на акумулатора.
    Свалих кората под двигателя.
    Развих гредичката на която лежат радиатора и въздушния филтър, извадих я.
    Скобата на долното коляно на радиатора се сваля заедно с коляното с натискане на двата издадени края на скобата и заедно с това се дърпа. Сложих кофа под коляното и го издърпах, антифриза изтече в кофата, откачих горния и долния маркуч от радиатора.
    Не е необходимо да се откача долния маркуч от коляното.
    Разкачих за начало кутията на въздушния филтър, държи се на три болта, свалих тръбата към дебитомера,
    филтъра го пуснах до предната гума и го оставих там.
    Откачих буксите на вентилатора, развих четирите винта с които се държи за тялото на радиатора и го измъкнах отдолу.
    Развих планката, която държи радиатора горе по средата

    След това освободих двата радиатора избутах ги към двигателя и ги пуснах да висят надолу в канала.
    Вече имах достъп до винтовете които държата двата радиатора един за друг и ги развих, развих и винтовете на пластмасата, която насочва въздуха.
    Издърпах водния радиатор надолу, а този на климатика остана да виси на тръбите.
    Взех новия радиатор и с един от винтовете нарязах резба за да е по лесен монтажа после.
    После всичко се сглобява по обратния ред. Намазах всички гумени съединения отвътре с техн. вазелин преди монтажа.

    Сглобих всичко, налях антифриз, след като промих системата, запалих двигателя и доливах по малко, след като се отвори термостата нивото падна рязко и долях още.
    Не съм обезвъздушавал специално системата, задоволих се само със стискане на маркучите.
    След тестово каране- 20 км. нивото остана същото, колата загря нормално, парното работеше перфектно.
    Но текна от уплътннеието на коляното, свалих го пак опитах с един О- ринг, но не се получи добре, поради липса на подходящо уплътнение навих на радиатора където контактува уплътнението кълчища, намазах ги леко с вазелин да не се развиват, а отготре навих тефлонова лента, след няколко проби постигнах оптимална дебелина на намотката.
    В момента липсва теч, мисля че се получи много добре.
    Скобите които трябва да купите са размер 32- 50, трябва да са от дебела ламарина за да не превъртят при стягането.
    Радиатора е изцяло алуминиев, за разлика от оригиналния.
    Затова промих системата и налях червен антифриз, който не е агресивен към алуминия.
    Click image for larger version

Name:	DSC_2054.jpg
Views:	1
Size:	96.4 Килобайта
ID:	2424116
    Click image for larger version

Name:	DSC_2065.jpg
Views:	1
Size:	93.2 Килобайта
ID:	2424117 болтове кутия
    Click image for larger version

Name:	DSC_2064.jpg
Views:	1
Size:	92.0 Килобайта
ID:	2424118 болтове кутия
    Click image for larger version

Name:	DSC_2057.jpg
Views:	1
Size:	98.7 Килобайта
ID:	2424119 коляно, натискат се двата издадени края
    Click image for larger version

Name:	DSC_2058.jpg
Views:	1
Size:	95.3 Килобайта
ID:	2424120 коляно
    Click image for larger version

Name:	DSC_2060.jpg
Views:	1
Size:	97.8 Килобайта
ID:	2424121 гредичка
    Click image for larger version

Name:	DSC_2055.jpg
Views:	1
Size:	97.3 Килобайта
ID:	2424122 висящия радиатор
    Click image for larger version

Name:	DSC_2069.jpg
Views:	1
Size:	101.3 Килобайта
ID:	2424123
    Click image for larger version

Name:	DSC_2062.jpg
Views:	1
Size:	99.5 Килобайта
ID:	2424124 планка по средта, горе
    Last edited by lordliness; d.m.y г., 18:10.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

  • #2
    Благодаря за изчерпателния "туторинал"
    Темата съм я закачил за фаворитите!
    Sport Wagon 2.0TS|LPG

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от Friday Покажи съобщение
      Благодаря за изчерпателния "туторинал"
      Темата съм я закачил за фаворитите!
      Дано да е полезна, защото аз имах няколко конкретни въпроса и никой не ме отрази, освен ecotronic и zaryto
      Не всички, които се скитат, са изгубени.

      Comment


      • #4
        Ваденето на радиатора може и да стане отгоре,което за мен е по-лесният вариант.И за нищо на света не разкачайте долното коляно(винаги протича след това).

        Alfa33 1.3 90г.Alfa33 1.5 93г.Alfa33 1.4 94г.Alfa146 1.4TS 97г.Alfa146 1.8TS 99г.Sprint 1.5 78г.Аlfa33 1.7 4x4 91г Sprint 1.7 16V 83г.Alfa145 1.3 96г.Alfa156 2.0 99г.147 1.6 03г.145 2.0 Alfa159 1,9 JTD Ti

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от JORDANGT Покажи съобщение
          Ваденето на радиатора може и да стане отгоре,което за мен е по-лесният вариант.И за нищо на света не разкачайте долното коляно(винаги протича след това).
          Добре, но как ще сложиш нов радиатор ,като не разкачиш коляното, радиаторите се продават без коляно.
          Не всички, които се скитат, са изгубени.

          Comment


          • #6
            Коляното доколкото видях се продава отделно от радиатора в Ebay и върви комплект с маркуча като резервна част.
            Brera 2.4 JTD 20v, 147 1.6 16v Ex, GT 1.9 16v Multijet Ex, 147 1.9 16v Multijet Ex, 147 1.9 8v JTD Ex, 145 1.6 Boxer Ex
            За ортодоксалните “Алфисти” друг мотор освен боксера не съществува!!!

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от zaryto Покажи съобщение
              Коляното доколкото видях се продава отделно от радиатора в Ebay и върви комплект с маркуча като резервна част.
              Да, точно така и на '' добра'' цена мисля, че беше.
              Смятам, че начина по който аз спрях теча е успешен, макар, че съм минал едва около 150 км. оттогава.
              Не всички, които се скитат, са изгубени.

              Comment


              • #8
                http://www.youtube.com/watch?v=-Ps1rohUccY
                Let those Germans dream on about Alfa Romeo

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от tuner Покажи съобщение
                  Тоя тип счупи скобата на коляното като някой дивак.
                  Моя начин е много по- добър.
                  Не всички, които се скитат, са изгубени.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                    .....
                    Мислиш ли, че и при 2.5 V6 може да се смени радиатора от долу?
                    Alfa-Romeo 156 2.5 V6
                    Yamaha MT-09 Tracer

                    Comment


                    • #11
                      Не съм разглеждал подробно такава, но би трябвало. Трябва да погледнеш, ако имаш въпроси ще помагам.
                      Не всички, които се скитат, са изгубени.

                      Comment

                      Working...
                      X